Uw aansprakelijkheidsverzekering

Welke risico's loopt u als hospitality- en leisure ondernemer?

Als ondernemer in de hospitality- en leisurebranche werkt u voortdurend aan een uitzonderlijke beleving voor uw gasten. Maar wat gebeurt er als een gast uitglijdt over een natte vloer of ziek wordt door een gerecht uit uw keuken. Daarnaast kan er ook iets misgaan met een van uw medewerkers, zoals een ongeluk met een heggenschaar of iemand die zichzelf snijdt in de keuken. Daarom is een adequate aansprakelijkheidsverzekering, die feilloos aansluit op de werkzaamheden die binnen uw onderneming worden verricht en geëxploiteerd, van groot belang. Onze verzekeringsmakelaar, Klap, licht graag een tweetal risico's uit die u als hospitality ondernemer loopt.

Risico's voor u als werkgever
Als werkgever hoort u te allen tijde voor een veilige werkomgeving te zorgen. Zorg ervoor dat u uw personeel veiligheidsinstructies meegeeft en dat alle installaties goed onderhouden worden. De materiële en immateriële schade - zoals extra kosten voor fysiotherapie of het eigen risico op de ziektekostenverzekering - kunnen namelijk op u verhaald worden. Het is daarom van belang om schade direct bij uw verzekeringsadviseur te melden. Mocht er een claim komen, zijn zij direct op de hoogte en kunnen de schade snel afwikkelen en/of behandelen.

Risico's voor u en uw gast
Naast het feit dat u als werkgever risico loopt, is het helemaal vervelend wanneer een van uw gasten materiële of letselschade oploopt. Bij materiële schade is de hoogte van een schade vaak te overzien, maar bij letselschade kan dit behoorlijk in de cijfers lopen. Naast financiële gevolgen kunnen deze schaden gevolgen hebben voor uw imago. Gasten weten hun weg feilloos naar Zoover, Google Review en Trip Advisor te vinden. Door een slechte recensie kunt u direct reputatieschade oplopen.

Wat te doen als het toch mis gaat?
In de eerste plaats is het uw taak om uw gast gerust te stellen en begripvol en adequaat te reageren. Zorg ervoor dat de gast de hulp krijgt die op dat moment nodig is. Daarnaast is het heel belangrijk om nooit aansprakelijkheid te erkennen. U kunt zich verantwoordelijk en aansprakelijk voelen, maar dat betekent niet dat u dit ook bent. Laat dit over aan Klap en volg de volgende stappen:
 
  1. Meld de schade direct bij uw verzekeringsadviseur van Klap en geef een beknopte omschrijving van hetgeen is voorgevallen.
  2. Klap neemt direct contact op met de benadeelde om een globale indicatie te maken van het voorval. U hoeft zelf dus geen actie te ondernemen richting de benadeelde.
  3. Ontvangt u een aansprakelijkheidsstelling? Stuur deze direct naar Klap door. Bij letselschade zal de schade direct worden overgedragen aan de letselspecialisten van de verzekeraar.
  4. Klap zorgt ervoor dat zowel u als uw gast volledig op de hoogte worden gehouden.

Uw risico's in de zekere handen van Klap?
Bij Klap bent u verzekerd van specialisten in verzekeringen voor de hospitality-, recreatie- en leisurebranche. Door hun ruime ervaring binnen dit vakgebied kennen zij deze branches bijzonder goed en bent u bij hen verzekerd van een adequate verzekering. Neem bij interesse of vragen contact op met Xandrion via T. 0318-421655.

LAATSTE NIEUWS

Kenniscentrum Xandrion

Hier vindt u onze laatste nieuwtjes, persberichten, persoonlijke blogs van onze medewerkers en meer.

Vacature: Administratief Medewerker
22 maart 2023

Vacature: Administratief Medewerker

Beschik jij over analytische vaardigheden, heb jij passie voor Finance en een goede dosis humor? Dan hebben wij een passende vacature voor jou!

LEES VERDER
Maatwerk personeelsoplossingen
7 maart 2023

Maatwerk personeelsoplossingen

Partycenter Silverstone werkt inmiddels al 3 jaar tevreden samen met Jigler.

LEES VERDER
Vacature: Data Entry Medewerker
1 maart 2023

Vacature: Data Entry Medewerker

Ben jij op zoek naar de kans om je verder te ontwikkelen binnen de wereld van data?

LEES VERDER
Wel of geen tegemoetkoming energie?
1 maart 2023

Wel of geen tegemoetkoming energie?

Komt u in aanmerking voor de TEK? Vanaf 21 maart 09.00 uur gaat de TEK open.

LEES VERDER
Boels contract aangescherpt & verlengd
28 februari 2023

Boels contract aangescherpt & verlengd

Boels keeps you going. Dit jaar profiteren Xandrion deelnemers van nóg scherpere condities op al het verhuurmateriaal bij Boels.

LEES VERDER
Dé verzekering voor golf accommodaties
8 februari 2023

Dé verzekering voor golf accommodaties

Klap heeft exclusief voor Xandrion de Golf Accommodatie Pakketpolis ontwikkeld.

LEES VERDER
Maak kennis met Pasqunel
8 februari 2023

Maak kennis met Pasqunel

Ons inkoopadvies team heeft er weer een enthousiaste collega bij: Pasqunel van Schaik.

LEES VERDER
Aanscherping SUP-regelgeving
31 januari 2023

Aanscherping SUP-regelgeving

De regels voor het eenmalig gebruik van kunststofproducten zijn verder aangescherpt.

LEES VERDER
Besparen op verborgen energiekosten
24 januari 2023

Besparen op verborgen energiekosten

Heeft u inzicht in uw verborgen energiekosten? Fit Our Future licht een aantal voorbeelden toe.

LEES VERDER
Besparen op plantaardig vlees
18 januari 2023

Besparen op plantaardig vlees

Met ingang van 1 januari jl. ook besparen op de plantaardige producten van Vivera.

LEES VERDER
Top deal op personeelsbeheer
4 januari 2023

Top deal op personeelsbeheer

Onlangs hebben wij onze samenwerking met Jigler met 3 jaar verlengd én nog verder aangescherpt.

LEES VERDER
De MKB verzuim- & ontzorgverzekering
23 november 2022

De MKB verzuim- & ontzorgverzekering

Ziekteverzuim vormt een groot risico voor ondernemers van een MKB.

LEES VERDER
Uitbreiding SUP-wetgeving
19 september 2022

Uitbreiding SUP-wetgeving

Vanaf 1 juli 2023 gaat de volgende fase van de SUP-wetgeving in.

LEES VERDER
Partner in beeld - Breustedt
6 september 2022

Partner in beeld - Breustedt

Iedere maand lichten wij een Xandrion leverancier voor u uit. Deze maand is dat Breustedt Chemie.

LEES VERDER
Uw aansprakelijkheidsverzekering
27 juli 2022

Uw aansprakelijkheidsverzekering

Welke risico's loopt u als hospitality- en leisure ondernemer?

LEES VERDER