Uw aansprakelijkheidsverzekering

Welke risico's loopt u als hospitality- en leisure ondernemer?

Als ondernemer in de hospitality- en leisurebranche werkt u voortdurend aan een uitzonderlijke beleving voor uw gasten. Maar wat gebeurt er als een gast uitglijdt over een natte vloer of ziek wordt door een gerecht uit uw keuken. Daarnaast kan er ook iets misgaan met een van uw medewerkers, zoals een ongeluk met een heggenschaar of iemand die zichzelf snijdt in de keuken. Daarom is een adequate aansprakelijkheidsverzekering, die feilloos aansluit op de werkzaamheden die binnen uw onderneming worden verricht en geëxploiteerd, van groot belang. Onze verzekeringsmakelaar, Klap, licht graag een tweetal risico's uit die u als hospitality ondernemer loopt.

Risico's voor u als werkgever
Als werkgever hoort u te allen tijde voor een veilige werkomgeving te zorgen. Zorg ervoor dat u uw personeel veiligheidsinstructies meegeeft en dat alle installaties goed onderhouden worden. De materiële en immateriële schade - zoals extra kosten voor fysiotherapie of het eigen risico op de ziektekostenverzekering - kunnen namelijk op u verhaald worden. Het is daarom van belang om schade direct bij uw verzekeringsadviseur te melden. Mocht er een claim komen, zijn zij direct op de hoogte en kunnen de schade snel afwikkelen en/of behandelen.

Risico's voor u en uw gast
Naast het feit dat u als werkgever risico loopt, is het helemaal vervelend wanneer een van uw gasten materiële of letselschade oploopt. Bij materiële schade is de hoogte van een schade vaak te overzien, maar bij letselschade kan dit behoorlijk in de cijfers lopen. Naast financiële gevolgen kunnen deze schaden gevolgen hebben voor uw imago. Gasten weten hun weg feilloos naar Zoover, Google Review en Trip Advisor te vinden. Door een slechte recensie kunt u direct reputatieschade oplopen.

Wat te doen als het toch mis gaat?
In de eerste plaats is het uw taak om uw gast gerust te stellen en begripvol en adequaat te reageren. Zorg ervoor dat de gast de hulp krijgt die op dat moment nodig is. Daarnaast is het heel belangrijk om nooit aansprakelijkheid te erkennen. U kunt zich verantwoordelijk en aansprakelijk voelen, maar dat betekent niet dat u dit ook bent. Laat dit over aan Klap en volg de volgende stappen:
 
  1. Meld de schade direct bij uw verzekeringsadviseur van Klap en geef een beknopte omschrijving van hetgeen is voorgevallen.
  2. Klap neemt direct contact op met de benadeelde om een globale indicatie te maken van het voorval. U hoeft zelf dus geen actie te ondernemen richting de benadeelde.
  3. Ontvangt u een aansprakelijkheidsstelling? Stuur deze direct naar Klap door. Bij letselschade zal de schade direct worden overgedragen aan de letselspecialisten van de verzekeraar.
  4. Klap zorgt ervoor dat zowel u als uw gast volledig op de hoogte worden gehouden.

Uw risico's in de zekere handen van Klap?
Bij Klap bent u verzekerd van specialisten in verzekeringen voor de hospitality-, recreatie- en leisurebranche. Door hun ruime ervaring binnen dit vakgebied kennen zij deze branches bijzonder goed en bent u bij hen verzekerd van een adequate verzekering. Neem bij interesse of vragen contact op met Xandrion via T. 0318-421655.

LAATSTE NIEUWS

Kenniscentrum Xandrion

Hier vindt u onze laatste nieuwtjes, persberichten, persoonlijke blogs van onze medewerkers en meer.

Optimaliseer uw schoonmaak met Tork
27 september 2023

Optimaliseer uw schoonmaak met Tork

Camping Westhove scoort met Tork Vision Cleaning

LEES VERDER
Land van Fluwel kiest voor Scanfie
7 september 2023

Land van Fluwel kiest voor Scanfie

Via het inkoopcollectief van Xandrion kwam Land van Fluwel in contact met Scanfie.

LEES VERDER
1000ste SatéJet voor De Scheepsbel
28 augustus 2023

1000ste SatéJet voor De Scheepsbel

“In tijden van personeelstekort, is de SatéJet een uitkomst”

LEES VERDER
Samenwerking JDE verlengd
24 augustus 2023

Samenwerking JDE verlengd

Al sinds 2004 is Jacobs Douwe Egberts dé koffiepartner binnen ons inkoopcollectief.

LEES VERDER
Energie Informatieplicht
25 juli 2023

Energie Informatieplicht

Geldt de Energie Informatieplicht ook voor u?

LEES VERDER
Uitbreiding samenwerking Linnenatwork
13 juli 2023

Uitbreiding samenwerking Linnenatwork

Onze samenwerking met Linnenatwork is verlengd én uitgebreid.

LEES VERDER
Aanscherping SUP-wetgeving
28 juni 2023

Aanscherping SUP-wetgeving

Verbod om plasticbevattende disposables gratis te verstrekken bij bezorging en to go.

LEES VERDER
Nieuw raamcontract met Bouter
15 juni 2023

Nieuw raamcontract met Bouter

Bespaar nu ook op keukenapparatuur en complete maatwerkinrichting voor grootkeukens van Bouter.

LEES VERDER
Bonus op FrieslandCampina plantaardig
31 mei 2023

Bonus op FrieslandCampina plantaardig

Scherpe inkoopcondities op Friesche Vlag Barista Haver & Chocomel Plantaardig.

LEES VERDER
Energiebesparingstips van C-mark
23 mei 2023

Energiebesparingstips van C-mark

Met deze tips van C-mark kunt u energie besparen & legionellabesmetting in drink- en warmwatertapinstallaties voorkomen.

LEES VERDER
Top deal met Kraft Heinz
10 mei 2023

Top deal met Kraft Heinz

Mooi nieuws! Ons raamcontract met Kraft Heinz Foodservice is aanzienlijk aangescherpt en t/m eind 2025 verlengd.

LEES VERDER
Afbeelding met semi ondergrondse containers
13 april 2023

3 tips om afvalscheiding te stimuleren

Stimuleer uw gasten afval te scheiden met deze 3 tips van Van Happen.

LEES VERDER
Op stap met een inkoopadviseur
11 april 2023

Op stap met een inkoopadviseur

Benieuwd naar onze werkwijze en hoe wij ondernemers ontzorgen bij inkoopzaken?

LEES VERDER
Statiegeld op blik
5 april 2023

Statiegeld op blik

Sinds 1 april is de statiegeldverplichting uitgebreid met statiegeld op blikverpakkingen.

LEES VERDER
Maatwerk personeelsoplossingen
7 maart 2023

Maatwerk personeelsoplossingen

Partycenter Silverstone werkt inmiddels al 3 jaar tevreden samen met Jigler.

LEES VERDER