Uw aansprakelijkheidsverzekering

Welke risico's loopt u als hospitality- en leisure ondernemer?

Als ondernemer in de hospitality- en leisurebranche werkt u voortdurend aan een uitzonderlijke beleving voor uw gasten. Maar wat gebeurt er als een gast uitglijdt over een natte vloer of ziek wordt door een gerecht uit uw keuken. Daarnaast kan er ook iets misgaan met een van uw medewerkers, zoals een ongeluk met een heggenschaar of iemand die zichzelf snijdt in de keuken. Daarom is een adequate aansprakelijkheidsverzekering, die feilloos aansluit op de werkzaamheden die binnen uw onderneming worden verricht en geëxploiteerd, van groot belang. Onze verzekeringsmakelaar, Klap, licht graag een tweetal risico's uit die u als hospitality ondernemer loopt.

Risico's voor u als werkgever
Als werkgever hoort u te allen tijde voor een veilige werkomgeving te zorgen. Zorg ervoor dat u uw personeel veiligheidsinstructies meegeeft en dat alle installaties goed onderhouden worden. De materiële en immateriële schade - zoals extra kosten voor fysiotherapie of het eigen risico op de ziektekostenverzekering - kunnen namelijk op u verhaald worden. Het is daarom van belang om schade direct bij uw verzekeringsadviseur te melden. Mocht er een claim komen, zijn zij direct op de hoogte en kunnen de schade snel afwikkelen en/of behandelen.

Risico's voor u en uw gast
Naast het feit dat u als werkgever risico loopt, is het helemaal vervelend wanneer een van uw gasten materiële of letselschade oploopt. Bij materiële schade is de hoogte van een schade vaak te overzien, maar bij letselschade kan dit behoorlijk in de cijfers lopen. Naast financiële gevolgen kunnen deze schaden gevolgen hebben voor uw imago. Gasten weten hun weg feilloos naar Zoover, Google Review en Trip Advisor te vinden. Door een slechte recensie kunt u direct reputatieschade oplopen.

Wat te doen als het toch mis gaat?
In de eerste plaats is het uw taak om uw gast gerust te stellen en begripvol en adequaat te reageren. Zorg ervoor dat de gast de hulp krijgt die op dat moment nodig is. Daarnaast is het heel belangrijk om nooit aansprakelijkheid te erkennen. U kunt zich verantwoordelijk en aansprakelijk voelen, maar dat betekent niet dat u dit ook bent. Laat dit over aan Klap en volg de volgende stappen:
 
  1. Meld de schade direct bij uw verzekeringsadviseur van Klap en geef een beknopte omschrijving van hetgeen is voorgevallen.
  2. Klap neemt direct contact op met de benadeelde om een globale indicatie te maken van het voorval. U hoeft zelf dus geen actie te ondernemen richting de benadeelde.
  3. Ontvangt u een aansprakelijkheidsstelling? Stuur deze direct naar Klap door. Bij letselschade zal de schade direct worden overgedragen aan de letselspecialisten van de verzekeraar.
  4. Klap zorgt ervoor dat zowel u als uw gast volledig op de hoogte worden gehouden.

Uw risico's in de zekere handen van Klap?
Bij Klap bent u verzekerd van specialisten in verzekeringen voor de hospitality-, recreatie- en leisurebranche. Door hun ruime ervaring binnen dit vakgebied kennen zij deze branches bijzonder goed en bent u bij hen verzekerd van een adequate verzekering. Neem bij interesse of vragen contact op met Xandrion via T. 0318-421655.

LAATSTE NIEUWS

Kenniscentrum Xandrion

Hier vindt u onze laatste nieuwtjes, persberichten, persoonlijke blogs van onze medewerkers en meer.

Kies voor gemak in de keuken
13 maart 2024

Kies voor gemak in de keuken

Efficiënt werken en tijd besparen dankzij convenience.

LEES VERDER
Xandrion verscherpt deal met Van Geloven
21 februari 2024

Xandrion verscherpt deal met Van Geloven

Onze samenwerking met Van Geloven is verlengd en aangescherpt.

LEES VERDER
Optimaliseer uw schoonmaak
12 februari 2024

Optimaliseer uw schoonmaak

Onze partners helpen u graag uw schoonmaak te optimaliseren.

LEES VERDER
Nieuwe samenwerking: Van Tol
29 januari 2024

Nieuwe samenwerking: Van Tol

Xandrion start samenwerking met Van Tol Convenience Food.

LEES VERDER
Raamcontract Mars aangescherpt
18 december 2023

Raamcontract Mars aangescherpt

Onze samenwerking met Mars is verlengd én aangescherpt.

LEES VERDER
D’n Berepot kiest voor Jigler
11 december 2023

D’n Berepot kiest voor Jigler

"Dat stukje ontzorging is echt heel fijn. Zeker in de opstartfase waarin ik zit."

LEES VERDER
Besparen op vleeswaren
5 december 2023

Besparen op vleeswaren

Ons raamcontract met Aarnink Vleeswaren is verlengd.

LEES VERDER
Fantasierijk spelen bij Camping Linda
29 november 2023

Fantasierijk spelen bij Camping Linda

BOERplay realiseert fantasierijk speellandschap bij Camping Linda.

LEES VERDER
Ook in 2024 besparen op Unilever
28 november 2023

Ook in 2024 besparen op Unilever

Mooi nieuws! Onze samenwerking met Unilever Food Solutions is verlengd.

LEES VERDER
Uw afvalinzameling goed geregeld
1 november 2023

Uw afvalinzameling goed geregeld

Met de Semi-Cons van Van Happen Containers kiest u voor een duurzame afvaloplossing.

LEES VERDER
Samenwerking Quatra vebeterd
23 oktober 2023

Samenwerking Quatra vebeterd

Onze samenwerking met Quatra is verbeterd én uitgebreid.

LEES VERDER
De meestgestelde vragen over batterijen
18 oktober 2023

De meestgestelde vragen over batterijen

Alles wat jij moet weten over batterij-opslag op jouw locatie.

LEES VERDER
Is uw buitenbad klaar voor de winter?
2 oktober 2023

Is uw buitenbad klaar voor de winter?

Met deze adviezen van C-mark maakt u uw buitenzwembad winterklaar.

LEES VERDER
Optimaliseer uw schoonmaak met Tork
27 september 2023

Optimaliseer uw schoonmaak met Tork

Camping Westhove scoort met Tork Vision Cleaning

LEES VERDER
1000ste SatéJet voor De Scheepsbel
28 augustus 2023

1000ste SatéJet voor De Scheepsbel

“In tijden van personeelstekort, is de SatéJet een uitkomst”

LEES VERDER