Uw aansprakelijkheidsverzekering

Welke risico's loopt u als hospitality- en leisure ondernemer?

Als ondernemer in de hospitality- en leisurebranche werkt u voortdurend aan een uitzonderlijke beleving voor uw gasten. Maar wat gebeurt er als een gast uitglijdt over een natte vloer of ziek wordt door een gerecht uit uw keuken. Daarnaast kan er ook iets misgaan met een van uw medewerkers, zoals een ongeluk met een heggenschaar of iemand die zichzelf snijdt in de keuken. Daarom is een adequate aansprakelijkheidsverzekering, die feilloos aansluit op de werkzaamheden die binnen uw onderneming worden verricht en geëxploiteerd, van groot belang. Onze verzekeringsmakelaar, Klap, licht graag een tweetal risico's uit die u als hospitality ondernemer loopt.

Risico's voor u als werkgever
Als werkgever hoort u te allen tijde voor een veilige werkomgeving te zorgen. Zorg ervoor dat u uw personeel veiligheidsinstructies meegeeft en dat alle installaties goed onderhouden worden. De materiële en immateriële schade - zoals extra kosten voor fysiotherapie of het eigen risico op de ziektekostenverzekering - kunnen namelijk op u verhaald worden. Het is daarom van belang om schade direct bij uw verzekeringsadviseur te melden. Mocht er een claim komen, zijn zij direct op de hoogte en kunnen de schade snel afwikkelen en/of behandelen.

Risico's voor u en uw gast
Naast het feit dat u als werkgever risico loopt, is het helemaal vervelend wanneer een van uw gasten materiële of letselschade oploopt. Bij materiële schade is de hoogte van een schade vaak te overzien, maar bij letselschade kan dit behoorlijk in de cijfers lopen. Naast financiële gevolgen kunnen deze schaden gevolgen hebben voor uw imago. Gasten weten hun weg feilloos naar Zoover, Google Review en Trip Advisor te vinden. Door een slechte recensie kunt u direct reputatieschade oplopen.

Wat te doen als het toch mis gaat?
In de eerste plaats is het uw taak om uw gast gerust te stellen en begripvol en adequaat te reageren. Zorg ervoor dat de gast de hulp krijgt die op dat moment nodig is. Daarnaast is het heel belangrijk om nooit aansprakelijkheid te erkennen. U kunt zich verantwoordelijk en aansprakelijk voelen, maar dat betekent niet dat u dit ook bent. Laat dit over aan Klap en volg de volgende stappen:
 
  1. Meld de schade direct bij uw verzekeringsadviseur van Klap en geef een beknopte omschrijving van hetgeen is voorgevallen.
  2. Klap neemt direct contact op met de benadeelde om een globale indicatie te maken van het voorval. U hoeft zelf dus geen actie te ondernemen richting de benadeelde.
  3. Ontvangt u een aansprakelijkheidsstelling? Stuur deze direct naar Klap door. Bij letselschade zal de schade direct worden overgedragen aan de letselspecialisten van de verzekeraar.
  4. Klap zorgt ervoor dat zowel u als uw gast volledig op de hoogte worden gehouden.

Uw risico's in de zekere handen van Klap?
Bij Klap bent u verzekerd van specialisten in verzekeringen voor de hospitality-, recreatie- en leisurebranche. Door hun ruime ervaring binnen dit vakgebied kennen zij deze branches bijzonder goed en bent u bij hen verzekerd van een adequate verzekering. Neem bij interesse of vragen contact op met Xandrion via T. 0318-421655.

LAATSTE NIEUWS

Kenniscentrum Xandrion

Hier vindt u onze laatste nieuwtjes, persberichten, persoonlijke blogs van onze medewerkers en meer.

Uw aansprakelijkheidsverzekering
27 juli 2022

Uw aansprakelijkheidsverzekering

Welke risico's loopt u als hospitality- en leisure ondernemer?

LEES VERDER
De Boshoek kiest voor Jigler
21 juli 2022

De Boshoek kiest voor Jigler

Recreatiepark De Boshoek vol lof over samenwerking met Xandrion en Jigler.

LEES VERDER
De nieuwe zwemwaterwet
14 juli 2022

De nieuwe zwemwaterwet

Voldoen aan de nieuwe zwemwaterwetgeving? Bereid u voor.

LEES VERDER
Hoe zit het met de verzekering van e-bikes?
7 juli 2022

Hoe zit het met de verzekering van e-bikes?

Klap vertelt u meer over de verzekering van deze 'voertuigen'.

LEES VERDER
Partner in Beeld - Van Geloven
4 juli 2022

Partner in Beeld - Van Geloven

Iedere maand lichten wij een Xandrion leverancier voor u uit. Deze maand is dat Van Geloven.

LEES VERDER
Xandrion & NVB slaan handen ineen
29 juni 2022

Xandrion & NVB slaan handen ineen

Per 1 juli gaan wij een samenwerking aan met de NVB.

LEES VERDER
Nieuw raamcontract: Ekaterra
16 juni 2022

Nieuw raamcontract: Ekaterra

Warme thee verhuist van Unilever Food Solutions naar Ekaterra.

LEES VERDER
Compass neemt Maison van den Boer over
10 juni 2022

Overname Maison van den Boer

Compass Group neemt Maison van den Boer over en versterkt daarmee marktpositie.

LEES VERDER
Cybersecurity in de hospitalitybranche
9 juni 2022

Cybersecurity in de hospitalitybranche

Kent u de risico's van cybercrime voor uw organisatie?

LEES VERDER
Kiest u voor vakantiekrachten?
30 mei 2022

Kiest u voor vakantiekrachten?

Heeft u er al over nagedacht of en zo ja hoe u vakantiekrachten in gaat zetten?

LEES VERDER
Afvalinzameling op Het Groene Eiland
23 mei 2022

Afvalinzameling op Het Groene Eiland

Vooral de uitstraling en het duurzame aspect van de afvaloplossing was van groot belang voor deze locatie.

LEES VERDER
Renovatieproject BW Plus Grand Winston
19 mei 2022

Renovatieproject BW Plus Grand Winston

Koninklijke Oosterberg leverde zo'n 14.000 stuks schakelmateriaal.

LEES VERDER
Partner in Beeld - Quatra
18 mei 2022

Partner in Beeld - Quatra

Iedere maand lichten wij een Xandrion leverancier voor u uit.

LEES VERDER
Ondernemen met oog voor mens en milieu
22 april 2022

Ondernemen met oog voor mens en milieu

Het is vandaag Earth Day. Vandaag staan we extra stil bij de bescherming van onze aarde.

LEES VERDER
Partner in Beeld - Groendus
4 april 2022

Partner in Beeld - Groendus

Iedere maand lichten wij een Xandrion leverancier voor u uit.

LEES VERDER