Als je directeur Michel Huigevoort vraagt wat
TerSpegelt zo uniek maakt, zijn het vooral de avontuurlijke activiteiten, bijzondere accommodaties en het overdekte Sterrenstrand. Bij TerSpegelt hoeft niemand zich te vervelen! Er is veel te doen voor zowel jong als oud.
Michel Huigevoort is hier 11 jaar geleden gestart als Operationeel Manager, maar is inmiddels als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing en samen met de familie Keijzer (eigenaar) verantwoordelijk voor de strategie en visie op de lange termijn. Een recreatieman pur sang. Toerisme gestudeerd en altijd al werkzaam geweest in de recreatiesector. Bij TerSpegelt legt hij de lat hoog om te blijven innoveren en gasten te blijven verrassen.
Werkondernemers“We merken dat de luxere accommodaties het snelst zijn volgeboekt. Leuk detail is dat ons gehele team meedenkt om altijd te blijven innoveren. Onze funlodge – met onder andere een grote Twister vloer in de woonkamer – is ontwikkeld op basis van een idee van één van onze receptiemedewerkers. Wij zien onze medewerkers graag als werkondernemers in plaats van werknemers”, zo legt Michel uit.
Tieners
TerSpegelt focust zich met name op de korte outdoor vakanties en onderscheidt zich, naast de luxe glamping accommodaties zoals de waterlodge, funlodge of glampinglodge, door stoere activiteiten te organiseren die ook voor tieners in de leeftijd van 12 t/m 16 jaar leuk zijn. Zo is er een sportplein, een hangout waar je kunt ‘chillen & gamen’, een pumptrackbaan en kun je er bandraften en tokkelen.
De gast bepaalt de standaard
De wensen van de gast zijn doorslaggevend in de keuzes die ze bij TerSpegelt maken. Dat geldt voor alle vlakken van de bedrijfsvoering, ook op inkoopgebied.
“Onze afdelingshoofden zijn zelf verantwoordelijk voor de inkoop. Uiteraard geven wij wel een missie en visie vanuit het MT mee, de gast bepaalt de standaard. Kwaliteit is hierin uiterst belangrijk, net als goede, betrouwbare service en daarnaast doen we graag zaken met bedrijven uit onze regio. Als we op zoek zijn naar een nieuwe leverancier, kijken we uiteraard ook bij Xandrion. We weten inmiddels dat kwaliteit en service dan goed geregeld zijn. Onlangs hebben we bijvoorbeeld een nieuwe multifunctional (printer) bij Xandrion leverancier PCI besteld.
Wat ook fijn is aan Xandrion is dat je je eigen inkoopbeleid via Xandrion kunt toetsen, door offertes of tarieven van andere leveranciers te laten benchmarken met de leveranciers van Xandrion. Dan weet je echt of het een goede deal is. Zo hebben wij door de jaren heen steeds meer kunnen onderbrengen bij Xandrion”, aldus Michel.
Delen van kennis & inzichten
Kennis delen met en door deelnemers is voor Xandrion altijd een must geweest. Dat houdt ons scherp (ook op prijs) en op de hoogte. Michel geeft aan dat het mes op dit gebied aan twee kanten snijdt:
“Ons vaste aanspreekpunt is al jaren Angélique. We weten elkaar goed te vinden en houden elkaar op de hoogte van ontwikkelingen. Omdat zij ons bedrijf ook goed kent, weet ze vaak ook precies welke (nieuwe) contracten voor ons interessant zijn. Anderzijds schakelen wij haar hulp ook snel in bij vraagstukken of benchmarks. De korte lijnen en het vaste gezicht zijn hierin erg belangrijk.”
Kijkje in de keuken
De afgelopen jaren zijn voor veel ondernemers onvoorspelbaar en lastig (geweest). Michel hoopt vooral dat collega ondernemers de focus op de lange termijn kunnen houden en ook leren van deze tijd.
“Ga voor kwaliteit en de lange termijn. Blijf bij je eigen visie, maar leer ook van anderen. Wij gaan regelmatig bij anderen kijken hoe zij iets geregeld of bedacht hebben en andersom zijn collega ondernemers altijd van harte welkom om bij ons te kijken hoe we iets hebben aangepakt.”